Tihti tekivad uued seltskonnamängud varasemate modifitseerimisest. Nii näiteks juhtus sõbra Priidu juubelil, kui “2 tõde, 1 vale” seltskonnamäng sai uuendatud lähenemise.

Nimelt, selle asemel, et arvata milline versioon on vale, on parem võistkondadel lasta arvata mängijate peal, kelle kohta mõni kindel omadus, saavutuse, kogemus, märksõna vms fakt kehtib.

Mängu käik järgmine:
1) alustuseks räägivad (või kirjutavad paberile) võistkonna liikmed iga üks enda kohta mõne fakti, mida keegi kindlasti tema kohta ei tea,
2) võistkonna kapten valib välja 1 omaduse, märksõna, tingimuse ning 3-5 mängijat, kellest ühe kohta väljavalitud fakt kehtib,
3) vastasvõistkonnad proovivad õige valiku ära arvata.

Eilsel sünnipäeval olid näiteks valikus:
– kes neist kolmest, keerab WCs alati tualettpaberirulli sedasi, et see jookseks pealtpoolt,
– kes neist on võitnud maakondliku lauluvõistluse,
– kes neist on ärganud hommikul bussipeatuse pingilt.

Mängu käigus saavad paljud teada üksteise kohta mitmeid huvitavaid fakte (millest saab hiljem jututeemat edasi arendada) ning väga lõbus on ka äraarvamismäng, sest seda pole vastastele lihtsaks tehtud. Kõige ebareaalsem oli uskuda, et Priit…