Käes on aeg, kus juhtkond annab korralduse leppida kokku selle aasta jõulupeo teema, koht ja programm.

Tänaseks on hulk esinejaid ja peokohti nendeks perioodideks juba reserveeritud, kuid kindlasti leiavad bändi ja parketi veel ka need, kel plaanid siiani tegemata.

Korraldus

Jõulupeo korraldus algab eelarvest. Kui eelarve võimaldab, on kõige lihtsam täisteenus väljastpoolt sisse tellida, ehk vastavalt soovidele ja võimalustele otsib üritusturundusagentuur välja koha, pakub välja programmi, leiab õhtujuhi ja esinejad ning tellib cateringi.

Väiksema eelarvega ja ettevõtetes, kus on harjutud asju ise tegema delegeeritakse ülesanne tavaliselt sekretärile või selleks loodud grupile, kes samamoodi alustavad järgnevast järjekorrast:

1) Kuupäev:

Ülesanne number üks on leida sobib kuupäev nii juhtkonnale, osalejatele kui ka sobivale peokohale.

2) Peaesinejad

Kui aeg ja koht paigas, on aeg tellida esineja, õhtujuht, catering jne ning kuulutada üritus välja, et osalejatel oleks võimalus kuupäev varakult reserveerida.

3) Programm

Ürituse programmi juurde jõutakse kui muu muusika on paigas, sest siis olemas ka ülevaade palju eelarves alles vahendeid “täiendavateks korralduskuludeks”.

Programmi väljamõtlemisele korraldatakse tavaliselt ajurünnakuid, kuhu soovitavalt on kaasatud ka õhtujuht.

Jõulupeo ideed

Stiile, teemasid ja programme asutuse jõulupidudeks on pea piiramatu hulk, mistõttu sobiva leidmine on küllalti keeruline loomeprotsess ning kõigile meeldivat sündmust on väga raske korraldada. Siiski siin mõned soovitused neile, kes “on sunnitud” oma ettevõtte jõulupeo programmi koostamises osalema.

Asukoht

Esimest inspiratsiooni jõulupeo stiilist või teemadest on mõtet võtta ürituse asukohast. Näiteks on Harju loogiline, et Salme kultuurikeskusesse või Linnahalli sobiks pigem vanakooli – nõukogude stiil, Chicago pubisse maffia ning Mustpeade majja keskaja stiil.

Samas, enamus peokohti on suhteliselt neutraalsed, ehk juhul kui stiilipidu korraldada, siis valikule piiranguid ei ole.

Stiil

Jõulupeo planeerimisel stiilipeona on omad ohud ja võimalused. Olen olnud peol, kus 100% osalejatest olid 70. aastate stiilis (ning isegi õhtujuhi riietus jäi keskpäraseks) ning ei olnud võimalustki, et pidu korrakski “ära vajub” või keegi end ebamugavalt tunneb, samas üritusel, kus keerulises stiilis oli kohal vaid kolmandik, tekkis koheselt kaks seltskonda.

Seetõttu tuleb stiilipidude planeerimisel ettevaatlik olla, eriti juhul kui peole oodatakse koos kaaslastega. Samal ajal täiesti “stiilitu pidu” võib olla küll neutraalne, kuid nõuab tihedamat ning läbimõeldumat programmi.

Seega, juhul kui plaanitakse jõulupeole stiili, siis tasub teha seda lihtsalt – näiteks mõne värvi järgi (must-valge, punane) või mõne lihtsa elemendi (müts, roos rinnas vms), andes siiski võimaluse “andekamatel” esineda.

Ettevalmistus

Lisaks sobivate stiilielementide leidmisele tõstab osalejatele eelnevate “grupitööde” andmine nii osalejate hulka kui ka meelsust. Näiteks iga osakond valmistab ette mõne laulu, etteaste või filmiklipi.

Jõuluelemendid

Paljudele seonduvad jõuludega mitmed kindlad elemendid a’la kaardid, soovid ja kingitused. Lihtne võimalus neid ära kasutada on teha jõulupostkast, kus saab anonüümselt või vähem anonüümselt ettevõttele / konkreetsele isikule midagi soovida ja/või midagi ise lubada.

Õhtujuhi ülesandeks võib olla originaalsemate soovide ja lubaduste ettelugemine.

Ka kingituste saamine (a’la Aasta Töötaja) on tihti jõulupidude ehk aasta kokkuvõtete oluline osa.

Üllatus

Kindlasti on peo programm suurele osale seltskonnast (osaliselt) teadmata, kuid miks ei võiks hoida saladuses ka kohta, kus pidu toimub? Kel hädasti vaja sama õhtut planeerida võib vihjeks anda, et pidu toimub Tallinna kesklinnas, Tartust 10km kaugusel vms.

Tants ja trall

Kuna aasta otsa on tööd tehtud, siis tihti on jõulupidu on koht, kus lips lõdvemaks lastakse. Tähtis on aru saada, et õhtune programm selline võimalus olemas oleks.

Ka härra müügi- või peadirektor, kes kõiki varasemaid ettevõtte väljasõite on juhtinud, võiks jõulupeol puhata ehk vaid sisse- (ja välja)juhatava osa saada.

Kokkuvõte

Jõuluüritused on ettevõtetele traditsiooniliseks aasta kokkuvõtete tegemise kohaks ning motivatsiooniürituseks, kus oluline lõbusas seltskonnas töökaaslastega meelt lahutada. Hea planeerimine kindlustab, et sündmust oodatakse ja mäletatakse vähemalt pool jaanuari kui mitte kauem.

Kui bänd, parkett ja pidulaud olemas, siis õhtujuhi ülesandeid laomees Lagunovile või peadirektor Peetrile delegeerides võib pikalt planeeritud sündmus liiga labaseks või tõsiseks jääda…