dets.
11
2013

Loomingulised lihtsad mängud

Hiljuti viis reklaamiagentuuri Saachi and Saachi üks juhte Riias ühel kreatiivse mõtlemise lühiseminaril läbi paar lihtsat, kuid loomingulist mõtlemist arendavat mängu, mida saab läbi viia pea igal üritusel.

yes_but

“Yes, but … vs Yes, and …”

Kaks sõna, mis moodustavad maailma kõige destruktiivsema väljendi on “Yes, but…” (eestikeeli “Jah, aga…”), mida me kuuleme väga tihti nii tavavestluses kui isegi erinevates ettekannetes või küsimustele vastamises.

Kui keegi alustab küsimusele vastamist sõnadega “Jah, aga …”, siis kokkuvõttes ei ole sellest vestlusest midagi head oodata. Kui aga kasutada väljendit “Yes, and …” (“Jah, ja …”), siis on tõenäoliselt tegemist oluliselt positiivsema vestlusega.

Lihtne mäng, mis seda illustreerib, on kujutada ette mingit kindlat olukorda (a’la juuksuri juures, baaris vms) ning paarides seda läbi proovida. A’la üks paariline palub juukseid lõigata ning juuksurit (või baarmani vms) mängiv paariline peab vastamist alustama sõnadega “Jah, aga …”. Sellele vastab omakorda klient ehk teine paariline sama algusega a’la

“Kas te saaksite mu juukseid lõigata?”
“Jah, aga mul ei ole kääre”
“Jah, aga äkki saate masinaga”
“Jah, aga …” jne

Üsna kindel võib olla, et iga mängupaari vestlus viib erineva lõpptulemuseni. Üldjuhul suhteliselt humoorika…

Kui “Yes, but …” test tehtud, siis järgmisena võiks proovida “Yes, and …” mängu, milles reeglid samad, kuid lõpptulemus ilmselt positiivsem:

“Kas te saaksite mu juukseid lõigata?”
“Jah, ja meil on täna soodushind”
“Jah, ja ma võtaks siis vuntside trimmimise ka”
“Jah, ja …” jne

Mängu eesmärk on selgitada “Jah, aga …” väljendi mittekasutamist ka tavavestluses.

Tee oma lugu

Lihte mäng, kus üks paariline alustab muinasjutu vm loo rääkimist öeldes selle esimese sõna, teine peab sellele vastama. Mängul on jällegi kaks versiooni:

1) paariline peab olema loomingulisem ehk pakkuma välja kreatiivsema sõna ning sellega panema vastase keerulisse seisu. Iga sõna peab sobima konteksti. A’la:

“Elas – kord – purjus – ahvinimene – Fjodor – Üksjalgvärav – Paides – kes – …”

2) paariline ei pea olema kreatiivsem, kuid kiire – pakkuma esimese sõna, mis pähe tuleb:

“Elas – kord – jõuluvana – kes – tahtis – …”

Selle mängu eesmärk on näidata, et kui mängijad ei ole sunnitud olema vastasest loomingulisemad, siis tuleb välja parem lugu.

Kommentaarium

kommentaare

Reigo Kimmel

Mõnusad Elamused OÜ, Reigo Kimmel, +372 51 13 653, reigo@ohtujuht.ee